Dne pátek 9.12.2022 v 13:57:09 v lomu Na Kobyle u skalního masivu Bonzák odstartuje tajný závod 💀Spirála💀.
Závod se mimo jiné pojede i jako kvalifikace na Loudání 2023, ale je zcela otevřen jakýmkoliv bláznům.
Pro případ extrémně nevýhodné předpovědi počasí (moc teplo a málo srážek) existuje možnost zábavu posunout o týden a to na datum 16.12.2022 ve stejný čas. Pokud by se tak mělo stát, informovali bychom přihlášené do 4.12.2022 20h. Rezervujte si tedy i ten další víkend.
Propozice
Spirála má za ambici být ten nej MTB závod:
- Extrémní počasí
- Extrémní tma
- Extrémní nejistota
- Koncentrace extrémistů
- Extrémní úleva v cíli
Zároveň ale dbáme na to, aby bylo reálné Spirálu odjet celou a aby sloužila i jako test pro ty, co z podobnými akcemi začínají a nechtějí čekat do jara.
Závod je bez zabezpečení za plného silničního provozu, a dlouhý 200-400km s převýšením 2000-6000m. Trasa bude tajná nejen do začátku závodu ale i v průběhu závodu. Trasa bude s ohledem na počasí a na poslední chvíli navržena tak, aby ti nejlepší dorazili v sobotu po soumkraku a ti nejhorší ji měli šanci dokončit pohodlně do neděle dopoledne včetně krátkého přespání (někde). Proto není možné ani dopředu garantovat náročnost trati. Není třeba se bát technických sjezdů, ale po rovince to nebude a v lese bude vlhko. Proto radíme spíše horské kolo. Ti, co pojedou gravel single speed, stejně budou tvrdit dál to svoje.
Okres startu bude: Beroun
Přesné místo startu: Na Kobyle u skalního masivu Bonzák
Cíl trasy je tajný a bude známý nejdříve prvnímu závodníkovi 10km před cílem. Bude na takovém místě, že bude možné se dostat do neděle do večera do jakéhokoliv kouta Střední Evropy. Na rozdíl od jiných závodů neorganizujeme žádnou afterparty, ale přímo duringparty. Zážitky je možné si sdělit hned, není třeba si nic pamatovat. Proto bude v cíli zajištěno zázemí s teplou sprchou, jídlem, pitím a postelí. Přesto doporučujeme pěkně se vyspat už doma, protože na téhle akci chtít nebudete.
Start i cíl budou téměř výborně dostupné vlakem. Ale start a cíl nemusí být na stejné železniční trati. A vlastně vůbec nic nezaručujeme ohledně vzdálenosti startu od cíle. Pokud chcete nechat auto na statisticky výhodném místě, doporučujeme tento materiál. Zájemcům, kteří nám napíší, nabízíme nezávazně zkontrolovat, zda si nechtějí nechat auto na tak nevýhodném místě, že by člověk plakal. Dáme si ale pozor, aby tím nešlo chytře vyzkoumat, kudy závod povede.
Technicky bude trasa závodu udávaná v aplikaci MapCatch. Aplikace je dostupná včetně návodu zde. Trasa se bude každému závodníku zobrazovat pouze 10km dopředu a to pouze za podmínky, že trasu pojede.
Aplikace dnes funguje pouze na Androidu. Pro ty, co nejsou schopni si takový telefon obstarat, nabízíme pronájem telefonu za 500kč včetně SIM karty a držáku na řídítka.
MapCatch je optimalizovan na závody typu Loudání, umožňuje se orientovat na mapě, zobrazovat projetou trasu, zjistit pozici ostatních závodníků v přímém přenosu a komunikovat s ostatními závodníky a pořadateli. Aplikace si umí poradit se špatným signálem. Pro účely Spirály je v aplikaci speciální nastavení viditelnosti trasy průběžně 10km dopředu. Pro kutily ajťáky uvádíme, že jsme se hodně zamýšleli nad tím, aby nešlo trasu hacknout dopředu, a zatím se podařilo odvrátit všechny tyto útoky.
Je třeba počítat s datovým připojením v rozsahu cca 50MB v průběhu závodu a možností dobíjet telefon. Telefon bez nabíjení dle zkušeností z předchozích let vydrží 10-30h. V případě deště je třeba být připravený na to, že displej nejde moc ovládat, blbnou USB porty a další radosti. V případě mrazu jsou problémy podobné, a navíc některé telefony hlásí, že jsou podchlazené a nechtějí se nabíjet. V roce 2021 jsme úspěšně otestovali různé kombinace obložení telefonu pěnovými materiály z krabic od elektroniky, postatně zlepšují odolnost telefonu mrazu. Je určtiě nutné vézt alespoň menší powerbanku a vše otestovat v reálných podmínkách ještě před závodem. Přes všechny tyto komplikace se podařilo všechny minulé ročníky úspěšně dokončit všem kromě těch, kterým došlo. Proto věříme, že i letos vykoupí unikátní zážitek všechny technické výzvy s tím spojené.
Registrace
Přihlášení na Spirálu probíhá pomocí jednotného formuláře s Loudáním dalšího ročníku. Dále stačí být v aplikaci MapCatch přihlášen se stejným emailem.
Tři dny před závodem MapCatch zobrazí závod a bude možné ho v aplikaci aktivovat. Vše další zajistí aplikace sama.
Pozor: Na rozdíl od jiných závodů není Spirála v MapCatch dostupná veřejně. Aplikace nabídne závod pouze těm, kdo jsou registrovaní (shoda emailů).
Poznámka: Kdo chce jet pouze Spirálu a Loudání ho nezajímá, může se na Spirálu registrovat kdykoliv i před 11.11. Přijde tím pouze o možnost zkusit být mezi prvními 3 po 11:11 11:11:11, kteří budou automaticky kvalifikovaní i pro Loudání.
Startovné
Platby za Spirálu jsou rozděleny do dvou částek:
- Startovné: 499,99Kč – je třeba zaplatit týden do startu
- Dojezdné (zázemí cíle): 999,99Kč – je třeba zaplatit v cíli
Startovné zahrnuje:
- Vyladěnou trať, která je celá projetá a kterou si pak v létě určitě projedete znovu
- Online sledování v aplikaci MapCatch a potřebná tecnická podpora v průběhu závodu, pokud by nastaly potíže
- Odvoz malého zavazadlo ze startu do cíle, v případě nedončení i někam na trať v rámci logistických možností
- Překvapení na trati – negarantujeme, ale těšíme se
Zázemí cíle obsahuje:
- Přespání v posteli v pěkné vytopené chalupě se vším komfortem včetně teplé sprchy, pračky, sušičky
- Teplé jídlo po dojezdu
- Snídaně v neděli
- Neomezená konzumace piva, nealko a pochutin celou noc na neděli a v neděli ráno
- V případě problémů s kolem nebo zdravím odvoz na vlak v neděli
Výše dojezdného vychází ze zkušenosti předchozích ročníků, kdy všichni účastníci podobnou částku sami posílali na účet, jak byli spokojeni se zábavou v cíli. Pokud by to někomu přišlo moc, dá se o této částce na místě smlouvat, určitě nechceme nikoho odradit.
Startovné i dojezdné se platí na účet 2102070199/2010 (pozor jiný než Loudání).
Upozornění: všechny vybrané prostředky jdou výhradně do projektu Loudání (bez jakýchkoli odměn pro pořadatele).
Indície kudy to letos povede
Indície 1
Cíl nebude ani v Komňátce, ani v Kunčince.
Indície 2
Nestartuje se na žádném Plešivci.
Indície 3
Nedaleko startu:
Indície 4
Krátce po setmění závodníci potkají první benzínku, která bude dokonce otevřená. Máme ale ověřeno, že tam nemají žádné hambáče s hranolkama.